L’esquerra independentista crida a sortir als carrers del Penedès per aquest 1 de maig

L’esquerra independentista, conjuntament amb el sindicalisme alternatiu, convoca manifestacions a Igualada, Vilafranca i Vilanova

L’esquerra independentista, de la mà del sindicalisme alternatiu de les comarques penedesenques, ha convocat manifestacions unitàries a Igualada, Vilafranca i Vilanova per aquest 1 de maig de 2022. Els diferents col·lectius de l’esquerra independentista de la Vegueria han fet una crida a que la gent surti al carrer a participar de les manifestacions conjuntament amb els sindicats combatius i col·lectius anticapitalistes per exigir la millora de les condicions laborals i de vida de les treballadores així com que no es faci pagar a les classes populars la crisis econòmica provocada per la gestió de la pandèmia, ja sigui amb pèrdua de drets laborals o amb retallades de serveis públics.

Els col·lectius convocants volen recordar que la classe treballadora encara no ha recuperat els drets perduts amb les retallades de l’anterior crisis i amb la reforma laboral de 2012 impulsada pel PP i CiU, que el govern de PSOE i Podemos s’havia compromès a derogar tot i que finalment només n’ha modificat aspectes menors. És per això que des de l’esquerra independentista es fa una crida a la classe treballadora a mobilitzar-se per impedir que s’implantin les noves retallades que vindran associades a les ajudes europees.

Per això les manifestacions convocades per l’1 de maig al Penedès posen el focus en l’exigència d’una nova reforma laboral que recuperi els drets perduts per la del 2012, la implantació de la Renda Bàsica Universal i el repartiment del temps i la riquesa, rebaixant la jornada laboral a 30h setmanals i l’edat de jubilació als 62 anys.

La CUP i la resta d'organitzacions de l'Esquerra Independentitsa criden a participar a les següents manifestacions:

Vilanova i la Geltrú | 11h Francesc Macià amb Dr.Zamenhoff

Igualada | 12h Plaça del Rei

Vilafranca del Penedès | 12h Plaça de la Vila

Una nova reforma laboral, la renda bàsica universal, la reducció de la jornada laboral i l’avançament de l’edat de jubilació són les principals demandes