Notícies de Territorial Penedès

La comissió de Territori del Parlament de Catalunya debatrà aquest dimecres una proposta de resolució impulsada per la CUP que té com a objec

Aquest matí en una roda de premsa al Vendrell, la CUP s'ha posicionat com l'única veu al Congrés que ha fet d'oposició a projectes que pretenen "trinxar el territori" com el Quart C

“Als que ens acusen d’estar asseguts al sofà: un PSOE que avala la monarquia i apuntal·la l’IBEX no és una alternativa a l’extrema dreta, ni molt menys, qui permetrà l’

“No volem seguir sent una zona de pas entre les dues grans metropolis ni volem seguir sent l’abocador de l’àrea metropolitana”, ha afirmat la candidata a l’alcaldia de Vilafranca, Marta Soler, que ha afegit: “La CUP tenim una proposta política pel conjunt del Penedès, una alternativa a l’actual model econòmic, social i medioambiental caduc i basat en macroprojectes que trinxen la terra i que generen vides precàries als seus habitants”.

La CUP, Guanyem Sitges i Construïm Ribes van presentar el passat dia 25 de març les seves caps de llista per les properes eleccions municipals en un acte comarcal que va comptar amb la presència de la diputada de la CUP Eulàlia Reguant i dels ex-diputats Vidal Aragonès i Anna Gabriel.

Representants de la CUP a la Vegueria Penedès acusen el govern de la Generalitat de "posar-se d'esquena al territori i ignorar les necessitats de la gent que hi viu" per continuar promocionant "macroprojectes especulatius que trinxen la terra i generen precarietat laboral".

El Grup Comarcal de la CUP del Baix Penedès ha entrat una moció al Consell Comarcal en la que insta al ple a mostrar el seu rebuig al projecte del nou polígon logístic dels Masos a la Bisbal del Penedès. Per la CUP, aquest nou macroprojecte, que implicaria la requalificació de 84 hectàrees de sòl agrícola, trenca amb el fràgil model territorial del Penedès i no respon a les necessitats econòmiques d’una comarca que encara té més de 60 hectàrees de polígons buits.

La vaga de recollida de residus que va afectar a 5 municipis penedesencs entre el dies 7 d’octubre i el 18 de novembre encara té conseqüències. El Consorci d’Inspecció de Treball i Seguretat Social de Catalunya ha fet arribar a les parts un informe on es denuncia que 5 dels 5 ajuntaments afectats pel conflicte van vulnerar un dret fonamental com és el dret a vaga.

Al llarg dels últims cursos molts dels nostres joves que tenien ganes de continuar estudiant en una formació professional pública i de qualitat, s’han vist sense plaça i/o abocats a matricular-se en un perfil professional qu

La CUP ha celebrat aquest dissabte un acte a Vilafranca del Penedès que ha comptat amb la presència del diputat Carles Riera i els membres del Secretariat Nacional de l’organització, Laure Vega i Hug Lucchetti.

Pàgines