Manifestació contra el racisme al Vendrell

Organitzada per la plataforma Unitat Contra el feixisme i el racisme del Baix Penedès.

Aquest dissabte 18 de febrer es va celebrar una manifestació pels carrers de la vila Penedesenca del Vendrell convocada per la plataforma Unitat contra el racisme i el feixisme del Baix Penedès. Unes 300 persones van desfilar a partir de les sis i durant tota la tarda, encapçalats per una pancarta amb el lema "Prou racisme" en un ampli recorregut per la vila que va començar a la rambla i va acabar a la Plaça Vella, on es van llegir diversos parlaments i es va comptar amb l'actuació de la colla de ball de Gitanes de l'Embarcada i la colla castellera dels Nens del Vendrell.

La manifestació s'emmarca en la jornada internacional contra el racisme i el feixisme i per la solidaritat amb els refugiats, per la que s'han celebrat actes a moltes localitats d'Europa i dels Països Catalans, com ara Lleida, Manresa, Molins de Rei o Pineda de Mar.

La manifestació ha rebut el suport de diversos partits polítics, associacions i sindicats, i ha comptat amb la presència de regidors municipals de Som Poble del Vendrell, de les Candidatures d'Unitat Popular de la vegueria i de UM 9 de Sant Pere de Ribes.

En el marc de la jornada internacional de lluita contra el racisme, unes 300 persones surten al carrer contra el racisme i la islamofèbia.