La regidora de Vilanova, Marta Jofra, i l’activista sitgetana Belén Salvadó seran les representants del Garraf a la llista de la CUP

Marta Jofra i Belén Salvadó formaran part de la llista encapçalada per Dolors Sabater

Marta Jofra va ser la cap de llista de la candidatura Capgirem Vilanova- CUP a les darreres eleccions municipals i des de llavors és la segona tinent d’alcalde del consistori vilanoví. Jofra, que ja havia estat regidora de la CUP entre l’any 2015 i 2017, és ambientòloga i ha format part del teixit associatiu i del moviment feminista de la ciutat. Amb la seva presència a la llista la territorial del Penedès de la CUP ha volgut posar en valor la tasca de les regidores cupaires, en especial d’aquelles ciutats on la formació anticapitalista ha assumit responsabilitats de govern. De la vilanovina, que ocuparà el lloc 43, la formació independentista també en vol destacar la seva expertesa en l’àmbit ecologista, ja que la defensa del territori serà un dels principals eixos de campanya del partit, especialment en una comarca com la del Garraf en la que tant la CUP, com altres entitats i organitzacions, s’han implicat en la lluita per aturar diferents projectes especulatius, com és el cas de l’Autòdrom de Terramar.

Per la seva banda, Belén Salvadó ocuparà el lloc 35 de la llista anticapitalista. Salvadó és una activista compromesa amb la defensa de la sanitat pública i ha format part de la Plataforma CAP Sitges que reivindica la reobertura de les urgències del centre d’atenció primària de la localitat que es van tancar l’any 2011. A banda, Belén Salvadó és militant de la CUP de Sitges i com a tal ha participat en diferents actes de la candidatura sitgetana Guanyem Sitges que té dues regidores al consistori on també formen part del govern. Com a militant de la CUP, Belén Salvadó forma part del grup de treball de sanitat des d’on ha treballat tots els aspectes referents a aquest eix. Amb la seva inclusió es vol posar en valor la lluita per la sanitat pública que evidentment serà un dels grans eixos del debat polític en els propers mesos.

La CUP està present en tres governs municipals de la comarca: Vilanova i la Geltrú, Cubelles i Sitges, en que forma part de la coalició Guanyem Sitges.