La CUP-UNCPG es compromet a seguir lluitant per frenar el projecte de l’Autòdrom de Terramar

Eulàlia Reguant va ser a Sant Pere de Ribes per denunciar una vegada més aquest controvertit projecte

La candidata número 3 de la CUP per Barcelona va estar acompanyada per membres de la candidatura UM9 de Ribes, que és el referent dels cupaires al municipi. Francesc López, membre de la candidatura municipalista i de la Plataforma Verda de l’Autòdrom, va denunciar que el procés d’aprovació del projecte havia estat ple d’irregularitats i que s’havia aprofitat el confinament per aprovar-lo. En aquest sentit, López va recordar que ja s’havia presentat un contenciós administratiu contra el projecte, que també ha estat portat pels tribunals per Construïm (coalició que integra l’UM9) i la mateixa CUP.

Reguant va voler deixar clar que un projecte com el de l’Autòdrom no és una anomalia sinó que respon a una determinada manera d’entendre el territori per part del PSC, que governa l’Ajuntament de Ribes, i de JxCat, que gestiona el departament de territori. Els cupaires han assenyalat directament a Damià Calvet com a responsable de l’aplicació d’aquest model de destrucció del territori i han denunciat l’aliança entre JxCat i PSC per impulsar aquest tipus de projectes especulatius allà on governen.

L’ex diputada de la CUP ha declarat que aquestes properes eleccions també han de servir per poder decidir quina és la planificació urbanística que volem pel país i com volem preservar el nostre territori. Pels cupaires el proper 14-F també ha de servir per decidir entre el model especulatiu que imposen JxCat i PSC o escoltar les propostes que s’estan fent des dels diferents moviments ecologistes i veïnals.

Un projecte controvertit i amb una gran contestació

El projecte per convertir l’Autòdrom de Terramar en un gran espai lúdic i recreatiu amb hotels i instal·lacions esportives, ha generat una gran contestació a la comarca ja que es tracta d’un dels pocs entorns naturals que encara queda entre els municipis de Sant Pere de Ribes i Sitges. Diversos col·lectius ecologistes i associacions de veïns han denunciat que és un projecte que persegueix tan sols una lògica especulativa, sobreexplotant un entorn ja de per si saturat i menyspreant la funció ecològica de corredor biològic, en uns espais que estan protegits pel Pla Natura 2000 i que formen part del Pla d’Espais d’Interès Natural.