La CUP expressa el seu suport a les treballadores de Saint-Gobain de l’Arboç

La cristallera tanca un dels centres que té a la localitat del Baix Penedès i deixa sense feina a 122 treballadores. Els sindicats convoquen una vaga indefinida i manifestacions cada diumenge.

L’empresa té previst presentar un ERO en els propers dies al·legant motius tecnològics i una forta caiguda de la demanda, que des del comitè d’empresa neguen. El tancament de Glass, la divisió afectada, comportarà la pèrdua de 122 llocs de treball directes(més de 200, si compte els llocs de treball indirectes) en una comarca, el Baix Penedès, que ja és una de les que té més atur de Catalunya.

Els sindicats CGT, CCOO i UGT al·leguen que l’empresa segueix obtenint beneficis cada any i que el centre de Glass encara té una vida útil d’almenys 2 anys. A més a més, alerten que el tancament d’aquest centre acabarà comportant inevitablement la caiguda de la segona planta, afectant en total a més de 800 llocs de treball directes i indirectes. Els portaveus sindicals denuncien que es tracta d’un procés de deslocalització i han convocat una vaga indefinida i manifestacions cada diumenge.

La CUP ha estat present a les assemblees de treballadores i a totes les mobilitzacions convocades fins ara, i a través de la regidora de l’esquerra independentista de l’Arboç, Maria Mestre, han expressat tot el suport a les treballadores oferint tot el suport necessari per a les properes setmanes de lluita.

El tancament de Glass, una de les dues plantes que Saint-Gobain té a l'Arboç, suposarà la pèrdua de fins a 200 llocs de treball entre directes i inderectes.

Una manifestació de més de 300 persones ha anat de la fàbrica fins l'Ajuntament de l'Arboç tallant la N340.