La CUP dóna suport a la mobilització de les treballadores de Marelli (Calsonic)

La regidora de la CUP, Amanda Gallego, i el membre del Secretariat Nacional, Ivà Gallego, han participat a la concentració convocada pel comitè davant de la intenció de l'empresa d'acomiadar almenys una trentea de treballadores.

El comitè d'empresa, format pels sindicats majoritaris, ha convocat aquest matí una concentració davant de la fàbrica Calsonic de Santa Margarida i Els Monjos per pressionar a l'empresa que es troba en plena negociació amb les representants de les treballadores.

El comitè ha expressat la seva oposició frontal als acomiadaments previstos per l'empresa de manera immediata al·legant que el tancament de Nissan li suposarà la pèrdua del seu principal client. No obstant, ja s'ha anunciat que Nissan mantindrà la seva activitat almenys fins l'estiu de 2021 amb la qual cosa les treballadores denuncien que la producció es mantindrà almenys fins aquesta data i que els acomiadaments només busquen abaratir costos laborals, ja que s'haurà de contractar nou personal amb unes condicions salarials inferiors.

La CUP ha expressat el seu suport a totes les treballadores de Marelli així com a totes les treballadores directa o indirectament afectades pel tancament de Nissan. Així mateix la CUP s'ha posat a disposició de les treballadores del centre de Santa Margarida i els Monjos, on dijous a les 10h es produirà la darrera reunió de negociació per intentar trobar una sortida al conflicte.

La CUP proposa que es nacionalitzi la fàbrica de Nissan

Des de la CUP s'insisteix que la sortida per garantir els llocs de treball davant del tancament imminent de Nissan és la nacionalització del centre i la reconversió de la producció amb criteris de sostenibilitat que permetria garantir els llocs directes així com de les empreses subministradores. Paral·lelament, representants de la CUP al Parlament com el diputat Vidal Aragonès han demanat que es derogui la reforma laboral amb l'objectiu de dificultar els acomiadaments.

L'empresa, que treballa majoritàriament per Nissan, vol acomiadar immediatament una trentena de persones malgrat que la multinacional japonesa mantindrà l'activitat almenys fins l'estiu de 2021.