La CUP crida a participar a la concentració convocada el dia 3 pel futur de la indústria al Penedès

La concentració està convocada per CCOO i UGT el dia 3 d’octubre a les 11h a la Casa Alguer de Santa Margarida i els Monjos.

Davant de l’onada de deslocalitzacions d’empreses que viu la Vegueria del Penedès, la CUP considera que cal mobilitzar-se per exigir a l’administració pública que s’impliqui en l’impuls d’un nou model industrial que mantingui els llocs de treball de les milers de famílies que viuen del sector secundari a les nostres comarques.

La convocatòria feta pels sindicats majoritaris amb el lema “Volem futur al Penedès!” centra les seves demandes en la defensa de llocs de treballs dignes, el manteniment del teixit industrial i l’impuls d’una economia productiva i sostenible. La CUP considera que aquestes demandes de mínims han de ser compartides pel conjunt de la societat i pels partits que la representen i que cal fer passos concrets per assolir els objectius assenyalats pels convocants. Per aquest motiu, la CUP entén que cal plantejar una sèrie de mesures que responguin de manera immediata a les necessitats de la classe obrera del Penedès per tal de frenar el degoteig de deslocalitzacions i trobar una solució pels processos de tancament ja iniciats.

La CUP entén que és immediatament necessari:

• Exigir al govern de PSOE- Podemos la derogació immediata de la reforma laboral de 2012, que facilita a les empreses la realització d’Expedients de Regulació d’Ocupació (ERO) sense que ni tant sols hagin d’acreditar pèrdues. A més a més, eliminant la necessitat de l’autorització de l’administració per a realitzar l’ERO no només s’inhabilita el control públic sobre aquest tipus de processos si no que es deixa sense marge de maniobra a la negociació col·lectiva.
  • Exigir a la Generalitat de Catalunya la creació immediata d’un pla de supervivència del sector industrial al Penedès que, amb la participació dels agents del territori, ofereixi una alternativa pública o col·lectiva per al manteniment de la producció de les empreses que acabin tancant per tal de garantir els llocs de treball.

La CUP considera que la concentració convocada és l’oportunitat de manifestar el suport de la gent del Penedès a les vagues d’Alfisa (Santa Margarida i els Monjos) i de Robert Bosch (Castellet i la Gornal).

Des de la CUP es vol fer una crida a totes les treballadores del Penedès a teixir xarxes de solidaritat actives amb les treballadores en vaga.