Èxit de la Vaga General del 3 d'octubre a Igualada

Dimarts al matí es van concentrar prop d'unes 200 persones davant de l'Hotel Amèrica, convocades per la CUP Igualada i les CUP de la comarca, la CGT Anoia i altres entitats i sindicats (Casal Popular el Foment, CDR, COS, IAC, Arran Igualada) per engegar les mobilitzacions de la vaga general. La concentració, que va col·laborar amb els múltiples talls de l'A2 arreu de Catalunya, va continuar a la concentració de la plaça de l'Ajuntament.

La manifestació s'iniciava amb una aturada als centres comercials Mercadona i Carrefour per informar als treballadors de la mobilització i animar-los a sumar-s'hi a la vaga. Els manifestants van mantenir un diàleg amb els responsables dels centres comercials per pactar el tancament de les superfícies durant la jornada de vaga general. Tot seguit, la manifestació es dirigia cap a l'A2, a l'alçada de Can Roca, per tal de col·laborar en els múltiples talls arreu de país. A aquesta acció, que va durar tot el matí, es va anar sumant gent fins arribar a més de 300 persones. A les 11:30h arribava una tractorada des de Jorba i una marxa lenta des del Bruc i moltes de les persones participants de la tallada van començar a marxar cap a la plaça de l'Ajuntament d'Igualada, on hi ha havia una altra concentració que formava part dels responsables convocants. Aprofitant el tancament de molts comerços i empreses, molts manifestants vinguts d'arreu de la comarca, també convocats per les diverses CUP del territori, van secundar la manifestació, fent d'aquesta concentració una de les més importants de la història d'Igualada. La gernació va arrencar a caminar des de la plaça de l'Ajuntament cap als carrers d'Igualada, finalitzant la convocatòria a les 13.30h al Passeig Verdaguer després d'haver evitat que els assistents es dirigissin a la Guàrdia Civil.

La CUP Igualada, un dels actors principals de la convocatòria de la mobilització del passat dimarts, valora la manifestació com “un èxit rotund gràcies a la participació i coordinació de la gen”t. Els cupaires consideren que “els successos que estem vivint demostren que la ciutadania és suficientment madura com per a autorganitzar-se” i agraeix a tothom l'esforç que la gent està fent per defensar els drets bàsics i fonamentals. Igualment, considera que “els partits i entitats es veuen arrabassats per l'acció popular, un motiu més per felicitar a la ciutadania”. Per altra banda, la CUP Igualada assegura que seguirà als carrers durant els pròxims dies i demana calma i serenor davant la revolució popular que s'està duent a terme.