Eulàlia Reguant crida a la mobilització en defensa del referèndum a Igualada

El passat divendres 8 de setembre i després d'una intensa setmana al Parlament, on es va aprovar la Llei de Transitorietat amb majoria absoluta, la diputada de la Candidatura d'Unitat Popular – Crida Constituent, Eulàlia Reguant, va assistir a una xerrada al Casal Popular el Foment per aclarir els possibles dubtes sobre el referèndum de l'1 d'octubre. La diputada va recordar que “la llei de transitorietat només entra en vigor si guanya el sí”, obrint la porta al dret d'autodeterminació. L'acte, que va omplir el Casal Popular d'Igualada el Foment, va estar molt participat per el públic, on els assistents van poder expressar els seus dubtes a la diputada durant una hora i mitja.

Eulàlia Reguant va explicar que “malgrat la crisi econòmica o social de l'estat i el 15M, el règim del 78 es manté” i que “amb aquest estat, l'únic referèndum amb garanties és aquell que sigui vinculant, amb totes les conseqüències”, marcant distàncies entre el 9N i l'1O. En aquest sentit, la diputada va defensar que el referèndum de l'1O no és només una oportunitat per a Catalunya, sinó una oportunitat per a tots els pobles. Igualment va recordar que, tot i que la Llei de transitorietat ha estat aprovada, el Tribunal Constitucional ja l'ha suspesa i que, durant les següents tres setmanes l'estat posarà totes les dificultats possibles a l'1O. Per aquest motiu, Reguant va instar a que “a cada acció que faci l'estat contra el referèndum, caldrà plantar-hi cara” i que per tant “ara i més que mai cal una gran mobilització per defensar el dret a votar i per implementar els resultats del referèndum ”. En aquest sentit, la cupaire va afirmar que “la nit de l'1O, i les que calguin, s'hauran d'ocupar les places, fer el seguiment des de les places, que els carrers siguin de la gent”. Igualment, va assenyalar que “caldrà tenir clar prèviament quina haurà de ser la lectura del resultat del referèndum” per tal de no cometre errors.

Entre el públic van sorgir diferents dubtes, com per exemple on es podrà anar a votar i quin seria el paper dels mossos durant el dia del referèndum i després, entre altres preguntes. En aquest sentit, la diputada va ser molt concisa: “a cada casa arribarà una carta censal on es marcaran els diversos espais de la Generalitat”. Pel que fa als mossos d'esquadra, Reguant assegurà que “segons el govern, obeiran al Parlament, però s'haurà de veure que fan els alts comandaments” i que en cas que treguin les urnes, “encara cal especificar aquest escenari però que el Parlament haurà de prendre una decisió”. En acabar, la diputada va insistir en la necessitat de generar debat a cada poble al voltant del referèndum i el dret a decidir, “perquè només així no devaluarem el referèndum”.