El Bruc comença el curs polític encarant el referèndum

El Bruc va iniciar dissabte 2 de setembre el curs polític amb un acte unitari en defensa del referèndum d'autodeterminació de Catalunya. Així doncs, sota el títol 'Encarant el referèndum', les entitats sobiranistes del municipi van debatre intensament en un col·loqui esperançador i estratègic per afrontar el repte del pròxim 1 d'octubre. La taula va estar formada per Quim Arrufat (exdiputat de la CUP), Jaume Marfany (ANC), Josep Lluís Salvadó (secretari d'Hisenda del grup d'ERC) i Maria Senserrich (diputada del PDeCAT).

Destacar la intervenció de Quim Arrufat, que va posar l'accent en la necessitat de trencar amb l'oligarquia espanyola que governa de manera antidemocràtica escudant-se en el règim del 78 i la impossibilitat de reformar un estat enquistat en l'immobilisme de PP, PSOE i Cs, que conformen més de dos terços del conjunt de diputats. Arrufat va insistir en la importància de la participació per oferir a la comunitat internacional no només uns resultats, que Espanya no acceptarà, sinó la determinació d'aplicar-los. D'altra banda, també va fer èmfasi en el procés constituent com a manera de dissenyar l'arquitectura d'una societat de manera democràtica des de la base, on la ciutadania sigui efectivament partícip, "un fet que no s'ha donat mai a la història d'Espanya".