"Davant l'amenaça, sortirem al carrer i parlarem de vida"

Vilafranca va acollir, aquest diumenge dia 10 de setembre, l'acte polític comarcal en favor del referèndum. Així doncs, amb la plaça Sant Joan plena a vessar, el diputat de la CUP Joan Garriga, la regidora de la CUP Maria Ferrerons, Jessica Romeu de La Ruda i Isaac Ruana, d'Endavant, van reivindicar el 'Sí'. Perquè Vilafranca vol votar, i ho farà. Els parlaments van estar amenitzats amb música en directe a càrrec de La fera ferotge.

Per tal de fer possible el nostre objectiu, l'autodeterminació del nostre poble, els participants en l'acte van fer veure la necessitat de desobeir i de ser persistents en la mobilització. En aquest sentit, Joan Garriga sentenciava que "exercirem el dret de l'autodeterminació amb l'Estat en contra i en contra de l'Estat", posant l'accent en el dret democràtic que hem d'exercir l'1 d'octubre.

D'altra banda, tots els ponents van determinar la necessitat actual de fer força a peu de carrer, per construir, dia rere dia, un projecte polític de totes i per a totes tenint present, com va dir Ferrerons, que "això no s'acaba el 2 d'octubre. Tot just comença". I és que, com va exposar Garriga, "no ens quedarem a casa a mirar els resultats per la tele, sortirem a defensar-los. Davant l'amenaça, sortirem al carrer i parlarem de vida".