Alt Penedès - La CUP porta la gestió de les residències al ple del Consell Comarcal

Demanen a la resta de partits polítics que es posicionin sobre la gestió pública i la municipalització de les residències

En el Ple del Consell Comarcal de l’Alt Penedès celebrat ahir, el portaveu del Grup Comarcal de la CUP, Isaac Ruana, va anunciar que portaran tan als ajuntaments com al Consell una moció per demanar que la Generalitat transfereixi la competència en matèria de residències de gent gran als municipis i que se’n blindi la gestió directa.

La CUP ha demanat a tots els grups polítics que apostin per la gestió pública de les residències de gent gran i han instat a obrir el debat sobre la municipalització d’aquests serveis. Aquesta proposta es va fer en paral·lel al debat monogràfic que s’està duent a terme al parlament sobre la gestió de les residències durant la pandèmia de COVID-19.

Vot en conra a l'empresa SUMAR

En el mateix ple la formació de l'esquerra independentista va votar en contra de la modificació dels estatuts de l'empresa SUMAR que en el cas del Consell Comarcal gestiona serveis com l'atenció domiciliària i la dinamització de la gent gran a municipis petits. La CUP critica que aquesta empresa, malgrat ser de titularitat pública, està gestionada com una empresa privada i que molts dels seus alts càrrecs tenen vinculació amb partits polítics. SUMAR, que gestiona altres serveis a la comarca com la Casa dels Avis de Sant Sadurní i el centre de dia de Torrelavit, ha abocat a la precarietat a moltes de les treballadores del sector que han patit importants rebaixes salarials i pèrdua d'altres drets laborals quan l'administració n'ha externalitzat la gestió.

Canvis en el Grup de la CUP al Consell Comarcal: En els darrers mesos els cupaires han renovat els membres del seu grup polític comarcal. Anna Rosinés i Arantxa Fernàndez van renunciar al càrrec per deixar pas a Alba Mitjans, regidora d’El Pla del Penedès, i Àlex Suàrez, regidor de Riudebtilles.