Adrián Sas, vilafranquí condemnat a 3 anys i mig de presó pels fets del primer aniversari de l’1-O, anirà a les llistes de la CUP

El jove vilafranquí Adrián Sas, que va ser condemnat a més de 3 anys de presó per participar a les protestes del primer aniversari de l’1 d’octubre, ocuparà el 14è lloc a la llista encapçalada per Dolors Sabater per la demarcació de Barcelona.

El cas d’Adrián Sas és el primer que acaba amb condemna de totes les persones denunciades per la Generalitat de Catalunya arran de les protestes vinculades al procés, amb l’agreujant que els dos partits de govern, ERC i JxCat, s’havien compromès a retirar les acusacions. La CUP ja va demanar la dimissió del conseller d’interior Miquel Sàmper per aquest cas i ha exigit en repetides ocasions la retirada de les acusacions que la Generalitat manté en els diversos processos oberts contra desenes d’activistes independentistes.

Amb la inclusió a la llista del jove represaliat, la CUP reafirma el seu compromís amb la lluita antirepressiva i posa sobre la taula, una vegada més, l’exigència d’acabar amb la persecució de l’independentisme popular per part de la Generalitat de Catalunya. La CUP reclama a la resta de partits sobiranistes un compromís inequívoc amb les persones represaliades que s’ha de traduir amb la retirada de les acusacions per part del govern que surti de les properes eleccions.

Txus Magallón, Aina Llotge i Laia Santís, els altres representants de l’Alt Penedès a les llistes

A banda de Sas, hi haurà tres representants més de l’Alt Penedès a la llista dels anticapitalistes: Txus Magallón, que ja va anar a tercer a la llista de la CUP de Vilafranca a les darreres municipals; Aina Llotge, regidora de Teixint Mediona-CUP que forma part del govern de Mediona des de les darreres eleccions municipals i que és una de les persones represaliades pels talls de l’AP-7 a la Jonquera de novembre de 2019; i Laia Santís, ex-regidora de Vilafranca i actualment membre del Secretariat Nacional de la CUP que ocuparà una de les places de suplent.

En el cas de Txus Magallón, activista de llarga trajectòria, s’ha volgut posar en valor la lluita pel dret a l’habitatge i pel dret a l’empadronament que està portant a terme des de diferents col·lectius i organitzacions. D’altra banda, amb l’elecció d’Aina Llotge la CUP vol reivindicar la tasca de govern que realitzen les regidores de la formació i que, com en el cas de Mediona, ha estat especialment complicada arran de la pandèmia, període en el que les regidores cupaires s’han destacat per la defensa dels drets socials i dels serveis públics.

Txus Magallón, activista en defensa del dret a l'habitatge, Aina Llotge, regidora de govern de Mediona, i l'ex-regidora vilafranquina Laia Santís, també aniran a la llista.