La CUP Igualada davant les conclusions econòmiques de l’estudi de la diputació sobre servei d’abastament d’aigua a Igualada

La CUP celebra les conclusions econòmiques de l’estudi jurídic, econòmic i patrimonial del servei d’abastament d’aigua a Igualada que la Diputació ha lliurat a l’Ajuntament, especialment pel fet que xifra el valor dels actius de la companyia a la ciutat en 3,1 milions d’euros, “una xifra deu vegades menor que l’anunciada pel govern a finals de 2015”. No obstant, el grup municipal de la CUP recorda que a aquests 3 milions encara caldria descomptar-hi el valor de les accions que l’Ajuntament d'Igualada té sobre l’empresa, un terç del total, de manera que “la xifra final per recuperar els actius del municipi podria acabar sent de menys de 2 milions d’euros”. Els cupaires recorden que “aquestes dades desmenteixen la xifra de 30 milions d'euros que el tinent d'alcalde Jordi Pont va estimar el 2015”, quan es va donar a conèixer la manca de contracte de concessió de la gestió de l'aigua a Igualada i consideren que “aquelles declaracions, reiterades al Ple de l’Ajuntament, tenien un clar objectiu polític i no informatiu, ja que no es van sustentar en cap mena d’estudi ni auditoria”.

A banda, la CUP Igualada considera que “l'Ajuntament d'Igualada té la paella pel mànec” ja que “haurà de decidir en els propers mesos si vol continuar permetent que AGBAR s’endugui tants beneficis per la prestació d’un servei bàsic a la ciutat o bé si, com des de fa anys funciona a ciutats properes com Manresa i Vilafranca, es crea una empresa pública que acabi amb aquest espoli i reverteixi els beneficis en el municipi”.

El sobresou és un clar conflicte d'interessos

El grup municipal de la CUP insisteix que “els regidors del govern que pertanyen al Consell d'Administració de Rigat haurien de renunciar al sobresou que els paga l'empresa AGBAR, d'un volum total de 36.000 euros anuals, perquè tots ells ja estan remunerats com a càrrecs polítics. En aquest sentit, entenen que Jordi Pont (55.000€/any) i Àngels Chacón (81.000€/any) “ja cobren sous prou onerosos de l’erari públic per la seva dedicació, com per haver de rebre 18.000 i 9.000 euros l’any, respectivament, d’una empresa privada amb grans interessos en les decisions municipals.” Els cupaires assenyalen que “aquests sobresous per un càrrec que els ve donat per l’Ajuntament generen un clar conflicte d'interessos i, per tant, podrien influir de manera determinant en la decisió final a adoptar sobre la qüestió,” i lamenten que el govern de Castells tombés una moció portada al ple l’any passat en què es demanava acabar amb aquesta situació.

La CUP Igualada recorda que al 2015 el regidor Pont havia xifrat el cost en un mínim de 30 milions. Valoren la xifra com a “molt positiva” i recorden que encara es pot reduir més si es té en compte que l’Ajuntament compta amb un terç de les accions de Rigat.