Unes 200 persones participen en els actes organitzats per la Coordinadora de la Esquerra independentista del Penedès, en motiu del 1 de maig

La coordinadora de l’Esquerra Independentista de l’Alt i Baix Penedès a organitzat un seguit d’actes previs que van culminar en la manifestació i acte polític del dia 1 de maig.

Durant les darreres setmanes es van organitzar dues xerrades coma actes previs. La primera es va realitzar a Vilafranca a l’Ateneu Popular X sobre Sindicalisme i educació en el lleure amb un membre del sindicat COS. L’altre es va realitzar al Casal Popular El Carràs de Sant Sadurní, sobre Pensions dignes amb una militant de la CGT. També , com a actes previs, s’han realitzat diferents murals i s’han repartit un miler de diaris relacionats amb de l’escletxa salarial.

Finalment, el dia 1 de maig unes 150 persones van concorre en la manifestació pels carrers de Vilafranca amb participants de l’Alt i Baix Penedès, després que en els darrers anys aquesta s’hagués deixat de fer. La manifestació que va sortir de la plaça de la Vila va acabar la plaça Pau Casals, al barri de l’Espirall. Allà, es va llegir el manifest del 1 de Maig i hi van haver diferents intervencions. D’una banda, una militant de la EI del Baix Penedès va emmarcar els diferents actes previs i va fer un repàs de les xifres relacionades amb la diferenciació salarial entre homes i dones, així com les diferents condicions laborals amb perspectiva de gènere. També va tenir un record pels presos, els rapers i per els professors del Sant Andreu i una referència a la sentencia de la manada . Per últim, el diputat de la CUP Vidal Aragonés va fer referència a la necessitat de seguir lluitant pels drets laborals i socials de la classe treballadora avui més que mai. També va afirmar que “la independència ha de servir per resoldre els problemes quotidians i garantir una vida digna per a les casses treballadores”. La CEI valora molt positivament la reactivació del 1 de maig a la comarca, així com la participació i assitencia en tots als actes.

El diputat de la CUP Vidal Aragonés va afirmar que “la independència ha de servir per resoldre els problemes quotidians i garantir una vida digna per a les casses treballadores”