UM9 -CUP celebra la inauguració del Local

A la vigília del primer de maig, UM9 va obrir les portes d’El Local i ho va fer amb un acte carregat d’emocions.

Joan Pascual i Inés Garriga van presentar l'acte, i van començar recordant algunes anècdotes de moments i actes que s'han realitzat a El Local, el concert de la Polla Records, els jocs Florals de les escoles, cursos de dansa, entre d'altres.

Va ser un acte de celebració d'una victòria col·lectiva històrica enfront de la  desmemòria i el menyspreu del govern del PSC. La re-obertura de portes del Local és la culminació d'un cicle de lluita i reivindicació d'aquest municipi per aturar els diversos intents d'enderrocament d'un equipament preuat com aquest, però també de destrucció d'un record tan present com el que aquest Local comporta. Així ho manifestava el regidor d'UM9 Tomas Carandell en la seva intervenció, tot agraint "a les dones i homes que van estar al capdavant del govern municipal que superada la fosca etapa dels governs Blanco van iniciar les obres d'adequació i de recuperació del Local, davant l'obsessió de l'avui alcaldessa per destruir el Local."

L'Anna Gabaldà, exalcaldessa de Sant Pere de Ribes, va explicar la tasca que van dur a terme estant a govern i va agrair també la feina feta a "aquells que sortint de la llarga nit del franquisme van projectar i construir el Local, no només com a centre culturalment necessari per a la comunitat, sinó com a acte de reparació i recuperació de la memòria històrica de Ribes. Sense ells, sense la seva aportació, avui no podríem dur a terme aquesta celebració."

En aquest sentit Xavier Garriga i Miquel Muç Vall van posar noms als homes i dones que l'any 1919 fundaren la Societat d'Agricultors i Obrers i construïren en l'espai que avui ocupem la seva seu. Homes i dones que no es van resignar davant una realitat injusta i explotadora amb la convicció que un altre món era possible i que van lluitar fins al final, en molts casos pagant amb les seves pròpies vides, en favor dels interessos populars i davant la barbàrie feixista, el record dels quals és la flama que avui ens empeny a seguir somiant per construir i materialitzar els anhels de llibertat del nostre poble.

Van parlar també els diputats de la CUP al parlament de Catalunya Joan Garriga i Anna Gabriel, que van ressaltar la importància de la memòria històrica per a les persones i els pobles, per saber d'on venim i no caure en els mateixos errors.

L'acte es va cloure amb la participació del Ball de Bastons, la Coral del Ger i amb l'actuació de la cantant Irina Guillaumes.

S'ha editat un llibret per recuperar la memòria historica del local