Movem-nos, municipalitzem l'aigua al Pla de Penedès

El passat divendres 12 de maig, la sala del Centre Agrícola del Pla del Penedès va acollir la xerrada “Movem-nos, municipalitzem l’aigua” a càrrec de l’enginyer i portaveu de la plataforma Aigua és vida Pau Ortínez i organitzada per la CUP El Pla del Penedès.

La xerrada, doncs, es va centrar en explicar la gestió de l’aigua a Catalunya, on el 83% de la població rep l’aigua des d’una gestió privada. L’anomalia d’aquesta situació, l’anàlisi de la distribució per municipis, les grans empreses amb capital estranger que hi ha al darrere o les portes giratòries de càrrecs polítics i directius són alguns dels elements que es van posar damunt la taula per entendre com la privatització de l’aigua ha suposat un autèntic mercadeig d’aquest bé comú.

Per altra banda, es va fer un repàs dels processos i experiències de municipalització que s’estan duent a terme en els últims anys i les dificultats que han tingut alguns d’aquests municipis per aconseguir-ho. El llistat de poblacions va posar de manifest que  hi ha hagut muncicipalitzacions o processos de municipalització  amb governs de tot l’espectre polític, a excepció del PP, que s’hi ha mostrat contrari, i amb el dubte del posicionament de Ciutadans. Com a exemple es va exposar el cas penedesenc de La Granada.

El Pla del Penedès té el servei d’abastament d’aigua privatitzat a l’empresa CASSA amb contracte vigent fins al 2022. Segons Aigua és vida, els cinc anys que queden per a la finalització del contracte són el termini òptim per tal de plantejar i preparar la municipalització del servei, des de la revisió de l’estat de les infraestructures fins al plantejament del model de gestió pública més adequat per al poble (assumpció des del mateix municipi, mancomunar-se amb un proper com pot ser Vilafranca, etc). La CUP del Pla creu, doncs, que aquesta és una tasca cabdal que cal posar al centre del debat municipal en els propers temps en el marc de la recuperació de sobiranies.

La CUP del Pla creu que aquesta és una tasca cabdal que cal posar al centre del debat municipal en els propers temps en el marc de la recuperació de sobiranies.