La CUP presenta el sindicat de llogaters a Vilafranca

Sota el lema “ A Vilafranca, ens quedem!” la CUP reivindica lloguers justos i dignes

Aquestes situacions i preguntes recurrents omplen el dia a dia de moltes més persones que les que imaginem, per això fa mesos que la CUP de Vilafranca encadena propostes polítiques en matèria d’habitatge, i ho fa per denunciar la greu situació en què es troba un dret tant bàsic com el dret a tenir un sostre digne. Vivim en un context de bombolla de preus de lloguers, on cada vegada més s’imposa l’habitatge de lloguer com un objecte d’especulació per davant de la funció social i residencial de totes les persones. Per això, la CUP, fa mesos va publicar una revista monogràfica sobre habitatge i ha treballat i presentat diverses mocions al ple municipal per tendir a la cobertura d’un dret tant bàsic com és el dret a l’habitatge.
En aquesta línia, fan saber que “tenim més propostes polítiques sobre la taula per anar presentant els propers mesos i que no defallirem en la lluita pel dret a un habitatge just, digne i universal” apunta la regidora Laia Santís. Apunten, també, que des de l’administració es poden fer canvis si realment hi ha voluntat política.
Davant la problemàtica general dels preus desorbitats dels lloguers, que també afecta a molts vilafranquins i vilafranquines, la CUP de Vilafranca acull aquest divendres 27 d’abril la presentació de la tasca que fa el Sindicat de Llogaters (sindicatdellogateres.org), que ja funciona a Barcelona i molts llocs de Catalunya, així com un debat sobre les problemàtiques, reptes i tendències referents al dret a l'habitatge en el règim de lloguer.
Fa dies que la CUP es reuneix amb les AAVV i entitats de la Vila per parlar sobre aquesta problemàtica, cada cop més generalitzada, i han imprès una tríptic que recull les principals problemàtiques en què es troben els llogaters, per tal que arribi la informació al màxim de  col·lectius possibles, com els joves o els nouvinguts.
La xerrada serà a les 19.30h al Casal Popular (carrer Sant Raimon de Penyafort, 7) i té com a objectiu presentar la tasca i reivindicacions del sindicat, a més d’impulsar mobilització per defensar el dret a un habitatge just i digne. És oberta a tothom.

Heu buscat mai pis de lloguer a la vila? Heu estat de lloguer, se us acaba el contracte i no us el renoven? En renovar el contracte us volen apujar el preu de manera desmesurada i abusiva? Sou joves i us és impossible emancipar-vos a Vilafranca?