La CUP Anoia recolza i crida a participar a la manifestació del proper 27-O per la gestió pública de l'aigua

La manifestació tindrà lloc el proper dissabte 27 d'octubre a la Plaça del Rei d’Igualada a les 18:30h.

La CUP Anoia ha expressat públicament que recolza la manifestació per la gestió pública de l'aigua convocada per la plataforma Aigua és vida Anoia i més d'una trentena d'entitats comarcals que tindrà lloc el proper dissabte 27 d'octubre a Igualada. En aquest sentit, la formació de l'esquerra independentista assistirà a la manifestació sumant-se a la convocatòria d’abast comarcal ja que “des de la CUP apostem clarament per la gestió pública del servei de l'aigua a Igualada, Vilanova del Camí i la Pobla de Claramunt”, els tres municipis de la comarca on actualment no existeix cap contracte de concessió que reguli el servei, “i també a Piera i Masquefa”, dos municipis de la comarca on els contractes de concessió acaben al 2022 i 2021, respectivament.

Les assemblees locals de la CUP de la comarca de l'Anoia consideren que “és el moment de retornar a un model de gestió directa, pública, transparent, participativa i democràtica del servei d'abastament d'aigua a les llars anoienques, per tal d’allunyar els interessos mercantils d'empreses privades transnacionals” que al seu parer cal “mantenir lluny de l'administració dels serveis bàsics per la vida com l’aigua”. En aquest sentit, la CUP Anoia assenyala que a la comarca “tenim l'oportunitat d'exercir un control estricte de la gestió d'un bé comú com és l'aigua, evitant d’aquesta manera situacions irregulars i falta de transparència habitual en la gestió privada”, i recorda que “a molts municipis de la comarca, com Capellades, Calaf, Sant Martí de Tous o Bellprat, la gestió pública del servei de l'aigua és una realitat des de fa molt de temps”. És per aquest motiu que els cupaires conviden a tots els anoiencs i anoienques a participar de la manifestació comarcal per la gestió pública de l’aigua que tindrà lloc el proper dissabte 27 d'octubre a la Plaça del Rei d’Igualada a les 18:30h.